Orvos válaszol

Cukorbetegség tünetei?
2011. 05. 30. | 15:31

Kedves Kérdező! A diabebetes, mire kialakítja az idegrendszeri eltéréseket, általában már több éve, évtizede fennáll. Ennek megfelelően, ha abban sem biztos, hogy diabeteses, akkor valószínű, hogy nem az okozza a …

Inzulint nem szeretnék
2011. 05. 30. | 15:27

Kedves Kérdező! A saját inzulin termelésre vonatkozóan inzulin szint és C peptid szint mérhető, de a terheléses értékeket csak cukorterheléssel lehet kimutatni. Hogy a szervezet ezt tudja-e hasznosítani, az más …

Norbi diéta
2011. 05. 30. | 15:19

Kedves Kérdező! A napi 160 gramm szénhidrát alá nem érdemes menni, mert amellett is tud fogyni, ha pedig más módon pótolja az étkezéseket, akkor nem szénhidráttal, hanem zsírral és fehérjével …

Rángatózás
2011. 05. 30. | 13:03

Kedves Kérdező! Egyes ionok hiánya okozhatja, például magnéziumé, illetve a túlerőltetés is állhat a háttérben, fizikai kímélet, magnézium szedése javasolt, ha nem javul néhány hét alatt, keresse fel háziorvosát!

Alacsony a cukor
2011. 05. 30. | 12:58

Kedves Kérdező! Kiegyensúlyozott étrend, lassan felszívódó szénhidrátok fogyasztása és rendszeres étkezés javasolt, így egyensúlyban tartható a vércukor. Ha az étrendet egyedül nem sikerül összeállítani, kérje háziorvos segítségét.

Inzulin-rezisztencia és vetélés
2011. 05. 27. | 15:58

A 120 perces inzulin szintje minimálisan emelkedett (normálisan 45 uU/l), a vércukorszintje is hasonlóképp magasabb, 7,8 mmol/l és 11,1 mmol/l között csökkent glükóz toleranciának nevezzük az eltérést. Elképzelhető, hogy ez …

Vércukor szint beállítása
2011. 05. 27. | 15:57

Kedves Kérdező! Azt kell mondjam, hogy a a szédülésnek és a rosszullétnek sok oka lehet. Általánosságban a belgyógyász és háziorvos "faladata", hogy ezt kivizsgálja. Ha a diabetessel összefüggő dologról van …

Cukorbeteg lehetek?
2011. 05. 27. | 15:43

Kedves Kérdező! Sajnos az életkort nem írta meg, de enélkül is már csupán a tünetek alapján javaslom a vércukor ellenőrzését, éhgyomorra vénás vérből történjen a vizsgálat.

Lud…l
2011. 05. 27. | 09:32

Kedves Kérdező! Éppen fordítva hat a vércukorra a Lud…l. A Lud…l, ha a cukorbetegség kezelésére használt gyógyszerekkel együtt használják, alacsony vércukorszintet okozhat. Étrendi napló, ez alapján a hibák kiszűrése, diéta …

Terhességi vércukor vizsgálat
2011. 05. 25. | 15:13

Kedves Kérdező! Az eredményei nem utalnak megbetegedésre, terhességnél gyakran látunk ilyen értékeket. Rendszeres étkezést javaslok Önnek. Az eredményt beszélje meg természetesen személyesen is a gondozó orvosával, de aggodalomra semmi oka. …