Változókori cukorbetegség
Orvos válaszol rovatKérdező
Tisztelt Doktor!
48 éves vagyok, rendszertelen menstruációval. 1 éve 2 sz.cukorbetegséget diagnosztizáltak nálam. Szedek rá Galvust naponta egyet. Az utóbbi időben gyakran érzek bizonytalanságérzetet, majd pánik szerű félelmet, belső remegést. Egy hete sokszor érzek viszketést, csípést a bőrömön főleg a nyakamon, fejem bőrén, de a szemgödörben is. Az arcom bizsereg, a szám környéke szintén. Változnak a tünetek, mindig máshol jelennek meg. Az orvos azt mondta ez lehet a változókor tünete is, ételallergiára nem gondolok, gyógyszert régebben szedem. A csigolyáim nem épp tökéletesek. Szeretném tudni összefügg-e ez a cukorbetegséggel vagy teljesen másutt kell keresni a probléma megoldását? Megjegyzem még hogy természetes kiegészítőként még cukorra szedek 1 Dialevelt a Walmarktól naponta és Magne B6-ot is szoktam szedni.
Orvosszakértő
Kedves Kérdező!
Ha a vércukorszintjei rendben vannak, kicsi a valószínűsége, hogy a diabetessel függnek össze a panaszai. Első lépésben én is hormonális változásokra gondolnék, de érdemes megcsinálni néhány kiegészítő vizsgálatot (pl. HbA1C, vércukorprofil vizsgálat), hogy láthassák, lehet-e diabeteses szövődménye.
