Rosszullét terhelés hatására

Orvos válaszol rovat

Kérdező

2012. 06. 06. | 23:01

Jó napot!

Egy 20 éves fiatal srác vagyok. Nagyon sok problémám van, de mostanában nagyon gyakori ha biciklizek nem kell sokat tekernem elég pl. 1km akkor nagyon gyorsan ver a szívem és néha fekete foltokat látok, de néha ilyen ezüstös (Csillagokat) és szédülök 30 fok melegben is a kezem jéghideg és néha lila a lábfejem is teljesen hideg. 2 évig dohányoztam, de már 2 hónapja rá se gyújtottam, mert azt hittem ez okozza a problémát, de sajnos nem. A vérnyomásomat mértem 120/85 volt általában, de mikor rosszul vagyok sose sikerül megmérni, mert általában akkor jön elő ha jobban megmozgatom magam! Sajnos a körzeti orvoshoz hiába megyek azt mondja, hogy azért van mert növök, de nem hiszem már 2 éve egy centit se nőttem. 186cm vagyok 65kg.

Orvosszakértő

2012. 06. 08. | 14:56

Kedves Kérdező!
A fizikai terhelést követően természetes a pulzusszám megemelkedése. Az ekkor jelentkező látászavart, szédülést a vércukor leesése is okozhatja. Tanácsos biciklizés előtt enni-inni. A végtagok hűvössége alkati lehet, de vérkép vizsgálat szóba jön, esetleges vérszegénység is okozhatja panaszát. A leírt vérnyomásérték normális. Az Ön életkorában jelentős növekedésre már nem számíthat, de szerintem nincs is szüksége rá.